posted on

Upoznajte “eko heroine” koje stvaraju održivu budućnost

Evropskoj kući danas je, povodom Međunarodnog dana žena, predstavljena kampanja “Eko heroine”, posvećena crnogorskim preduzetnicama i aktivistkinjama koje svojim ekološkim biznisima i projektima oblikuju održivu budućnost.

Pet izuzetnih žena – Mia Pejović (Atelje “Propuh”), Jelena Rakčević (NVO Zeleni talas) Milena Đukanović (Miđu Accessoires), Nada Tadić (Duga Toys) i Milena Živković (Mentalna ekologija) – podijelile su svoja iskustva sa Seldom Jahjagić iz Mladih evropskih ambasadora. 

Kroz inspirativan razgovor, govorile su o tome kako su svoje zelene ideje pretočile u održive inicijative, ali i sa kakvim izazovima se suočavaju na tom putu u crnogorskom društvu.

Mia Pejović predstavila je “ekografiku” – umjetnički spoj zanatstva i ekologije, kroz izradu organskog papira i prirodnih boja koji slave kulturnu baštinu i biodiverzitet Crne Gore. “Priroda ne proizvodi višak – to je princip koji slijedim u svom radu”, istakla je Mia.

Jelena Rakčević iz NVO Zeleni talas naglasila je da reciklaža nije samo potreba, već i način života. Pohvalila je saradnju sa EU kroz projekte poput “Zeleni ambasadori” i “Digitalni vodič za kreiranje zelenih inicijativa”, koji doprinose podizanju svijesti o održivosti.

Milena Đukanović spojila je nauku, dizajn i ekologiju kroz 3D štampu nakita, koristeći reciklirane materijale kako bi promovisala kulturnu i prirodnu baštinu zemlje.

Nada Tadić is a passionate mountaineer and founder of Duga Toys. Her contribution to environmental preservation is her creation of handmade toys crafted from natural materials.

Milena Živković kroz “Mentalnu ekologiju” spaja umjetnost i održivost, smatrajući da je umjetnost igra koja reciklira nesavršenu sliku sveta. “Svi smo pozvani da učestvujemo”, poručila je Milena.

Eko heroine su jedinstvene u svojoj misiji – kroz zelene inicijative promovišu zaštitu životne sredine, prirodu, kulturu i istoriju Crne Gore, ali i ukazuju na potrebu za kontinuiranim angažmanom na individualnom i sistemskom nivou.

Njihove inspirativne priče biće predstavljene kroz video zapise na društvenim mrežama Evropske kuće. 

Zaštita životne sredine ostaje prioritet Evropske kuće i ova kampanja u čijem fokusu su žene preduzetnice dio je šireg nastojanja da se podigne svijest o održivosti i zelenim inicijativama.